Lucifers en een mannelijke paspop - Reisverslag uit Nadi, Fiji van Anita & Sietse - WaarBenJij.nu Lucifers en een mannelijke paspop - Reisverslag uit Nadi, Fiji van Anita & Sietse - WaarBenJij.nu

Lucifers en een mannelijke paspop

Door: Sietse

Blijf op de hoogte en volg Anita & Sietse

29 November 2018 | Fiji, Nadi

Ook naar Fiji worden we geacht een custom document in te vullen en weer heb ik problemen met 2 vakjes....De eerste vraag luidt hebt U voor meer dan 1000 Fiji dollars aan persoonlijke waren bij U? Ten eerste heb ik nog geen idee wat die Fiji dollar waard is maar m’n inschatting is dat dat met de cameraspullen moet lukken...uiteindelijk besluit ik het vakje open te laten. Nu men over een pakje lucifers al problemen maakt...De tweede vraag die ik met ja moet beantwoorden luidt hebt U onlangs een forrest (bos) bezocht?
Tuurlijk we hebben we een forrest bezocht en nog wel een regen forrest! Het gaat in dit geval om de modder die onder onze wandelschoenen is blijven hangen! Ik begin me ondanks de eerdere ervaring in Australië op dit vlak toch weer een beetje zorgen te maken. Bij binnenkomst op Fiji vraagt de dame om onze formulieren, ik geef uitleg mbt de 1000 Fiji dollar vraag, geen probleem zegt de dame achter de balie! En uhh hoe zit het met dat forrest bezoek? Ik geef aan dat het om de regen forrest’s in Australië gaat, waarop de dame achter de balie vraagt en hebt U daarna uw schoenen goed schoongemaakt? We knikken beiden instemmend en mogen vervolgens doorlopen!!
Ik had verwacht dat de dame achter de balie eigenhandig onze schoenen zou controleren of dat we door een desinfecterend bad zouden moeten lopen en ze daarna nog even onder de microscoop zou leggen voor de zekerheid, maar niets van dat alles! Ik maak me sterk dat we met die 2 pakjes lucifers in onze koffer ook gewoon binnen waren gekomen!
Aangekomen bij ons verblijf voor 4 dagen is de eerste conclusie...net niet! Maar als we even later op het terras met de voeten in het zand op een prachtige plek de zonsondergang aanschouwen aan de stille oceaan en het diner nuttigen wordt alles anders. Onze ober vraag of we een 2 of 3 gangen menu willen, we mogen kiezen of we een voorgerecht en hoofdgerecht of een hoofdgerecht en toetje willen. Die vraag overvalt ons enigszins, de ober bespeurt onze twijfel en voegt eraan toe, well the starters and desserts are big enough for 2 persons so if madame takes starter and main and mister takes main and dessert....men heeft hier humor heerlijk lieve mensen!! Het personeel heeft lol in z’n werk en lacht veel, voor ons een teken dat dit een goede plek is! Mocht je ooit naar Fiji willen ga naar first landing! Er is live muziek die op een bepaald moment wel heel erg aanwezig is, Haantje is niet te stoppen en voor ik er erg in heb staat ze tussen de dansliefhebbers! Binnen een paar uur graden we dit verblijf op van ‘net niet’ naar wereldplek!

Guess what? Haantje vond net nog een pakje lucifers in onze bagage hadden we er dus 3! Hebben ze toch echt gemist hier in Fiji! Het geeft aan dat er een hoop fuzz wordt gemaakt om niets!

Vandaag donderdag Nadi bezocht, niet echt veel te beleven, maar dat kunnen we pas zeggen nu we er geweest zijn. In Nadi zaten we in een zaakje waar we een drankje met de creditcard konden betalen. Direct naast die zaak zat een kledingwinkel en we keken direct die kledingzaak binnen. Ik heb geen idee of iemand van jullie ooit een niet aangeklede paspop heeft gezien. Ik niet in elk geval. In deze zaak stonden 2 poppen onaangekleed in de zaak een mannelijke en een vrouwelijke pop. Het mannelijke model onderscheidde zich fysiek nogal van het vrouwelijke model. Ik denk dat ik snap waarom, een broek om een mannelijke paspop moet wel een mannelijk voorkomen hebben. Ik zie op een gegeven moment een medewerker lopen met een overduidelijk mannelijke paspop ook het hoofd van een mannelijke paspop onderscheidt zich van een vrouwelijke paspop. De manier waarop de medewerker de paspop vervoerde was komisch, de rug van de paspop tegen zich aan geklemd de arm om de paspop heen naar de voorkant daarbij gebruik makend van dat deel waarin een mannelijke paspop zich onderscheidt! Natuurlijk de medewerker gemeld dat hij z’n poppen wel op een heel speciale manier vervoerd!
Morgen gaan we nog een paar uurtjes verder Fiji op, maar Fiji is vooral prima om uit te rusten en bij te tanken! We hebben het vermoeden dat ook de rest van Fiji niet echt veel toevoegt aan wat we al gezien hebben maar we kunnen dat pas beoordelen als we er geweest zijn!
Zondagochtend om een uurtje of 6 in de vroege ochtend landen we op Schiphol en maandagochtend ben ik bang dat ik het ijs van m’n voorruiten moet krabben om weer de draad op het werk op te pakken. We hebben een heerlijke maand gehad en ervan genoten, dank voor al jullie reacties, vonden het gezellig dat jullie ‘meegingen’. Mocht je informatie over Australië willen, wie me kent weet me te vinden, voor Thijs (nee Dirk ik bedoel jou niet, jij weet me te vinden) stuur een mailtje naar sietseenanita@gmail.com dan stuur ik je onze reis! Voor iedereen fijne feestdagen, natuurlijk mede namens Haantje!

  • 29 November 2018 - 03:13

    Peter:

    Het was weer leuk en interessant Sietse en Anita.
    Tot de volgende reis?!

  • 29 November 2018 - 03:33

    Romy:

    Dank voor de leuke verhalen! En geniet nu nog ff. Een veilige reis terug.En tot zondagmorgen.....

  • 29 November 2018 - 03:58

    Willem Persoon:

    Jullie kunnen maandagochtend zonder te krabben weer uitgerust aan de bak.
    Leuk om jullie zo gevolgd te hebben.

  • 29 November 2018 - 05:11

    Yvonne:

    Weer genoten van alle verhalen.
    Nu weer naar huis. Goede reis terug.
    Gelukkig is het zacht (regenachtigJ weer en hoef je niet te krabben maandag.

  • 29 November 2018 - 06:37

    Rob Hilst Van:

    Het was weer geweldig om te lezen. Aafje en ik voelden ons ook een beetje “op reis”. Goede terugvlucht en tot snel.

  • 29 November 2018 - 06:50

    Susan:

    Leuk leuk! Geniet nog even van Fiji! Wie weet verrast het jullie nog en zo niet is relaxen ook heerlijk!
    Goede terugreis alvast!

  • 29 November 2018 - 14:03

    Lammert En Lutske:

    Geniet nog even op Fiji we hebben van jullie reisverslagen genoten. en een goede terugreis.

  • 30 November 2018 - 07:49

    Ellen Loyen:

    Jammer dat de leuke verhalen stoppen! Goede reis en krabben hoeft nog niet hoor:)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Fiji, Nadi

Anita & Sietse

Deze foto zegt alles....we zijn er even tussenuit...

Actief sinds 02 Dec. 2015
Verslag gelezen: 715
Totaal aantal bezoekers 30059

Voorgaande reizen:

28 September 2019 - 28 Oktober 2019

Tanzania

04 November 2018 - 02 December 2018

Australie

30 November 2017 - 24 December 2017

India

06 Oktober 2016 - 28 Oktober 2016

Op stap met Bourgondiers....

07 December 2015 - 02 Januari 2016

Argentinie

Landen bezocht: