Ahh Akela!! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Anita & Sietse - WaarBenJij.nu Ahh Akela!! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Anita & Sietse - WaarBenJij.nu

Ahh Akela!!

Door: Sietse

Blijf op de hoogte en volg Anita & Sietse

26 November 2018 | Australië, Brisbane

De weg terug van Frazier Island begreep ik langzaam wat me stoorde aan het busreisje, het is niet zozeer de mensen maar het gebrek aan vrijheid. Zolang bij dat meertje om te zwemmen zolang om een wandeling te maken, maar wat nu als ik niet wil zwemmen maar wel lekker wil wandelen? Juist moet ik toch wachten op de zwemmers en kan ik niet zolang wandelen als ik zou willen...
De weg terug van River Heads naar Brisbane verliep voorspoedig, ondanks de iets mindere hoeveelheid slaap die nacht omdat dhr. Verstappen het nodig vond te racen van 23:10 tot pakweg 01:00 en Haantje haar vroege ritme ook hier weer te pakken heeft. Toen ik rond 01:00 terugliep na de race van Verstappen trof ik een lotgenoot die met z’n laptop terugliep uit de Wifi zone om te gaan slapen. In het donker (word ook een beetje ouder) kon ik z’n petje niet helemaal onderscheiden maar trots meldde hij dat hij een RedBull petje op had!

Zo rond 13:00 stonden we in het centrum van Brisbane voor ons hotel “jo binne teplak” riep de TomTom een heerlijk geluid dat ons elke keer weer verwonderd maar het maakt reizen zo heerlijk en ontzorgt!!

Natuurlijk zin in een hapje en een wijntje en terwijl ik even een bestelling aan het regelen ben roept Haantje “Akela!” en inderdaad ik zie haar nog net weglopen het koffertje op wieltjes naast haar! Ja zei Haantje ze keek me aan en moet gedacht hebben waar ken ik haar van? Dat moment was kort daarna keek ze weer voor zich uit, denk toch dat ze lichtelijk getraumatiseerd van Frazier Island is terug gekomen! De wereld is soms klein!

Vanochtend (Dinsdag) weer vroeg op naar het vliegveld, alwaar we de Subaru Forrester achter laten met pijn in het hart, een heerlijke bak waar we 3 weken heerlijk in genoten hebben en genoten hebben van enorm aardige aussies en niet aussies, de wereld is mooi!!

Aangekomen op het vliegveld checken we in bij Fiji airlines, de dame achter de balie stelt de gebruikelijke vragen en vraag expliciet of we lucifers in onze ruimbagage hebben! Ja goeie vraag zou best eens kunnen wel eens handig als je op vakantie bent! Of we ons wel realiseerden hoe gevaarlijk dat was.....en zo pluizen we onze tassen uit en vinden 2 pakjes lucifers tussen alle handigheidjes die we in de loop der tijd in onze tassen hebben vergaard!! Voor alle zekerheid gooien we ook de kauwgum maar weg, ik hoor de dame al zeggen “weet u wel hoeveel ellende dat kan veroorzaken?” foei!!
We genieten van de koffie en de broodjes als ik even naar het toilet loop en daarna netjes m’n handen sta te wassen zie ik een man in problemen, hij wil z’n handen wassen maar vraagt zich af waarom er uit mijn kraan water komt en de twee die hij geprobeerd heeft niet. Ik leg de man uit dat hij z’n handen voor het ‘oog’ van de kraan moet bewegen! We maken een praatje en al snel herkent hij m’n engelse dialect als afkomstig uit Nederland en dus zegt hij ‘are you Dutch?’ Wat blijkt hij vertrek voor vakantie naar Nederland naar het pittoreske Kaatsheuvel. Ik vraag maar waarom in deze periode, het is koud in Nederland en hier heerlijk weer? M’n vrouw afkomstig uit Kaatsheuvel heeft een hekel aan de hitte hier en dus blijven ze een tijdje in Nederland oa ook om kerst te vieren.

Inmiddels wachten we op onze vlucht naar Fiji, genoten van Australië mooie natuur, enorm aardige en hulpvaardige mensen, heerlijk weer, goed eten, beetje beestjes (kola’s kamgoeroes) een aanrader!! Ja spinnen en slangen van het enorm giftige soort hebben ze ook maar dat gebroed hebben we niet gezien! Ze zijn er zeker wel naar de kans ze tegen het lijf (dat onder invloed van de heerlijk wedges, majo aioli enigszins is uitgedijd) te lopen is uitermate klein! Wedges, friet van zoete aardappelen, gewone frieten, ongewone frieten, Vlaamse frieten) zijn we wel gaan beschouwen als de lekkernij van dit land! Natuurlijk kangoeroe is ook lekker maar Australië is voor mij voor altijd gerelateerd aan die heerlijke aardappel lekkernij!
Over een paar uurtjes zitten we in Fiji!

  • 27 November 2018 - 03:44

    Willem Persoon:

    Sabaru-Opel 1-1. Of toch ‘n beetje Opeltje gemist?

  • 27 November 2018 - 17:09

    Susan:

    Dat was Australië alweer! Menn wat vliegt de tijd he! Ik ben benieuwd naar Fiji dat moet ook echt prachtig zijn!!

  • 28 November 2018 - 16:08

    Ellen Loyen:

    Ja wij hebben ook heerlijk gegeten en gedronken in Australië :) geniet nog lekker op Fiji.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Anita & Sietse

Deze foto zegt alles....we zijn er even tussenuit...

Actief sinds 02 Dec. 2015
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 30217

Voorgaande reizen:

28 September 2019 - 28 Oktober 2019

Tanzania

04 November 2018 - 02 December 2018

Australie

30 November 2017 - 24 December 2017

India

06 Oktober 2016 - 28 Oktober 2016

Op stap met Bourgondiers....

07 December 2015 - 02 Januari 2016

Argentinie

Landen bezocht: