Kees de Waal en Dhr. Python niet thuis - Reisverslag uit Twin Waters, Australië van Anita & Sietse - WaarBenJij.nu Kees de Waal en Dhr. Python niet thuis - Reisverslag uit Twin Waters, Australië van Anita & Sietse - WaarBenJij.nu

Kees de Waal en Dhr. Python niet thuis

Door: Sietse

Blijf op de hoogte en volg Anita & Sietse

23 November 2018 | Australië, Twin Waters

Gisteren toen we naar het restaurant liepen ontspon zich voor m’n ogen een mooi tafereeltje. De hoeveelheid grijs is hier goed bemeten, ik moet eerlijk toegeven ook wij voegen grijs toe aan dit parkje, echter wij voelen ons hier de jonkies van het park en eerlijk is eerlijk dat zijn we ook! Alles hier is rolstoelvriendelijk helemaal top zodat ook de gehandicapte medemens hier van de natuur kan genieten. Eigenlijk is de term rolstoelvriendelijk niet helemaal op z’n plek rollator vriendelijk is beter op z’n plek. Alle huisjes zijn geschakeld en achter die huisjes loopt een galerij die is overkapt en enigszins schemerig sfeervol verlicht, dus geen 100 Watt gloeilampen maar gelig sfeervol licht. In dat licht zag ik twee dames achter een rollator, natuurlijk ronduit vervelend dat je zo’n ding nodig hebt en niet iets om grappen over te maken! Het leek bijna alsof de dames een wedstrijd deden de achterste dame iets voorovergebogen alsof ze de dame “op kop” in wilde halen. Nogmaals vervelend dat je zo’n rollator nodig hebt maar het had iets komisch met dat gelige licht erboven, waardoor ik een glimlach niet kon onderdrukken.

Ons voornemen om te gaan wandelen spoelde weg met de hoosbuien van die ochtend, regen tot een uur of 12 en dus iets langer slapen en rustig aan ontbijten. Natuurlijk waren er fanaten die vonden dat ze moesten gaan wandelen...een iets oudere wandelaar had op beide benen zeker een stuk of 10 bloedzuigers zitten en lekte aan alle kanten! Voor ons voldoende reden om dan toch maar niet te gaan wandelen dachten we...tot om 14:00 het zonnetje doorbrak en we vonden dat we best even de benen konden strekken op slippertjes....
We kregen de smaak te pakken dus terug om serieus schoeisel aan te trekken en op naar de python rots! Een mooi pad door een stukje regenwoud, geen python te bekennen maar wel een aardig stel Zuid-Afrikanen! We namen snel even de apartheid door, de economische en politieke situatie aldaar, deden nog even Namibië en er was een uur voorbij. Dit soort ontmoetingen maakt reizen zo leuk! De man heette Kees de Waal, de familie afkomstig van Texel geboren en getogen in Zuid-Afrika!
Vanochtend na een goed ontbijt richting twin waters. De temperatuur lag al snel weer rond de 30 graden en rond 13:00 klonk het “jo binne teplak”. We lopen even naar het strand nemen een lichte lunch bestaande uit diverse frieten met diverse sauzen! Nu even futloos in de schaduw even niets, morgen richting Fraser Island!

• 23 November 2018 - 03:55

Willem Persoon:

Eerst het reisverslag lezen, daarna pas de ochtendkrant. Groeten en geniet er maar volop van.

• 23 November 2018 - 04:31

Romy:

Ik zeg dat klinkt echt als een relaxte vakantir. De japanner uithangen is ook zo 2017

• 23 November 2018 - 16:33

Thijs:

Hallo Sietse en Anita, via een boek over zuid-australie van Lisanna Weston ( als 18 jarige in 2007 in Australie beland), via dit boek via Flemish Flavours restaurant ( met een Belgische kok ) in de Blue Mountains op jullie site en verslag terecht gekomen !! Heerlijk om jullie verslag te lezen, wij zijn bezig om in dit gebied tzt een week of 4 op vakantie te gaan, alles zelf te regelen ! Prachtig om jullie verslag te lezen, geniet verder nog van jullie vakantie !!