Wilt u glazen? - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anita & Sietse - WaarBenJij.nu Wilt u glazen? - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anita & Sietse - WaarBenJij.nu

Wilt u glazen?

Door: Sietse

Blijf op de hoogte en volg Anita & Sietse

14 November 2018 | Australië, Sydney

De maandagochtend vroeg op Verstappen tijd! Om 04:00 om precies te zijn. Net toen het leuk ging worden om 04:50 “you have reached your limit!” en dus weg wifi verbinding...
De 300 km richting Albury leggen we vlot af bij 30 graden. Het weer is heerlijk! Het wasje draait, alleen er dient gewacht......en dus nemen we een wijntje. De was wil niet echt drogen het lijkt alsof de droger snapt dat de was nog niet al te snel hoeft te drogen vandaag. Die avond eten we prima bij de lokale chinees.

Dinsdag vroeg wakker, de laatste dagen moeten we elke dag toch een dikke 300 Km afleggen, prima te doen overigens over rustige snelwegen. Er zijn weinig alternatieven en dus rijden we efficient naar de volgende bestemming Canberra. Het is een dag als alle andere maar Haantje haar verjaardag dient gevierd en dus lopen we na onze aankomst bij het hotel naar de lokale Italiaan voor een lekkere lunch! De Italiaan besluit anders "keuken al gesloten!", ja voor ons is de term "late lunch" vrij normaal maar ja zonder medewerking van de keuken....en dus grijpen we terug naar plan B! We kopen kaasjes in, fles met bubbels, brood en zo zitten we tegen drieën buiten bij een heerlijke temperatuur een zwoel windje Haantje haar verjaardag te vieren!

Er loopt een Aussie langs, hij ziet de fles bubbels en hij vraagt of we wat te vieren hebben.
Al snel raken we aan de praat, hij is opgegroeid in Australie maar z'n roots liggen in Italie en al snel verteld ie waar hij geweest is en dus hebben we al snel raakvlakken! We vertellen hem dat we afsluiten op Fiji, waarop hij zegt "ahh you are finishing your holiday the hard way".
Tot onze verbazing staat er bij terugkomst op onze kamer een heerlijke australische rode wijn met een kaartje erbij....

Morgen nog een kleine 300 Km naar Sydney! We staan vroeg op en na een prima ontbijt vroeg op pad. Wederom vele wallabies en kangoeroes langs de weg waarvan je van sommige exemplaren je toch echt niet voor moet stellen dat je die op het voor bumpertje krijgt!!
Gisteren heet en 30 graden, vandaag 19 en regen! In de loop van de dag wordt het droog en als we Sydney binnen rijden rond een uur of 12 is het echt droog. De Tom roept al vlot het “jo binne teplak” en inderdaad we staan weer met onze snufferts voor het Arts hotel. Er is een plekje in de garage beschikbaar (first come first serve) en na de check-in begeven we ons naar de highlights, the opera en harbour bridge! We pakken de ferry naar Manly een tochtje van een half uurtje. Sydney is een mooie stad met veel laagbouw zodra je uit het centrum bent, mooie jaren 30 geveltjes. Sydney zelf is al snel wat je in andere steden ook vindt, drukte, stank en herrie!
De kamer in hotel Arts is klein maar grenst aan de tuin, een oase van rust! Daar tanken we bij van een dagje Sydney....
Ook nu weer aardige mensen die Aussies! We liepen met ons flesje richting de tuin en 2 plastic koppies voor de wijn. Toen we vroegen hoe in de tuin te komen zag de dame bij de receptie ons flesje en de 2 plastic koppies! Wilt U glazen vroeg ze......precies wat we nog nodig hadden!

• 14 November 2018 - 05:59

Willem Persoon:

Dat is elke dag genieten.

• 14 November 2018 - 17:57

Richard En Carla:

Als jullie dit lezen is het voor jullie inmiddels 15 november en is Anita dus niet meer jarig, maar alsnog gefeliciteerd en nog veel goede jaren en mooie reizen gewenst. Richard en Carla