He kiek nou wel 20 kangoeroes! - Reisverslag uit Bendigo, Australië van Anita & Sietse - WaarBenJij.nu He kiek nou wel 20 kangoeroes! - Reisverslag uit Bendigo, Australië van Anita & Sietse - WaarBenJij.nu

He kiek nou wel 20 kangoeroes!

Door: Sietse

Blijf op de hoogte en volg Anita & Sietse

11 November 2018 | Australië, Bendigo

Tot nu toe hebben we 7 kangoeroes gezien, het probleem is echter dat ze allen dood langs de weg lagen en dan heb ik het exemplaar waarvan Haantje gisteren een stukje van verorbert heeft nog niet eens meegeteld, kortom toch maar eens informeren waar we nog springlevende exemplaren zouden kunnen zien.
De ochtend begon voor mij om 04:00 Verstappen tijd! Dus na de race nog even het heerlijke bed benutten waar we die nacht in hebben mogen knorren.
Zo rond 08:30 wakker worden....wat gaan we doen hier ontbijten of en route? Het etablissement van de avond ervoor nogmaals gebruiken voor een ontbijtje leek ons geen goed idee, de steengril lucht van de avond ervoor zou er best nog eens kunnen hangen schatten we in en dat ligt ons net iets te zwaar op de boterham in de ochtend. We pakken onze spullen in en doen in het eerstvolgende plaatsje een croissantje ham and cheese en een sterk bakkie koffie.
Daarna op naar Bendigo! Het is pakweg 200 km door glooiende weilanden met her en der wat boompartijen en volop zon. Zo keutelen we rond een uur of 2 Bandigo binnen naar een Best Western door ons reisbureau betiteld als bommetje vol ze konden het nog via via boeken maar dan wel tegen een meerprijs! Ik laat de sappige details maar even achterwege omdat ze vaak net wat minder sappig zijn, maar wat grappig is het Best Western is helemaal leeg er is werkelijk geen kip (slechts 1 haantje nu) en zo zitten we op een klein pleintje helemaal voor ons tweeën!! Moeite doen voor 1 kamer? Ik kan er zo 20 boeken!
De man die ons helpt bij het inchecken is allervriendelijkst en dus stel ik hem de vraag....Are there living Kangaroos in Australia? Hij kijkt me wat vreemd aan en dus leg ik hem uit dat ik ze alleen dood op de weg heb zien liggen en op het bord van Haantje.
Met een grote glimlach wijst ie ons aan waar we naartoe moeten en zegt erbij als je ze niet kunt vinden ga ik met je mee en laat ik ze je zien! Australiërs zijn enorm vriendelijk en ook deze man meent wat ie zegt!
En zo rijden we nog wat rondom Bendigo maar al wat we zien geen kangoeroe!! We eten vroeg die middag en rijden terug naar onze Best Western het is er zo heerlijk rustig....
Om 19:00 meldt de vrouw van de eigenaar zich een aardig energiek mens. Ze informeert of we nog kangoeroes hebben gezien, nee luidt ons antwoord en zo doet de vrouw des huizes de belofte van de man gestalte en rijden we tegen schemerdonker het stadje uit. Al snel zien we een wallabie en daarna tientallen skippies! De dame babbelt er vrolijk op los en de tijd vliegt om.
Het is inmiddels een uur of 9 in de avond en het is nog heerlijk buiten. We nemen er nog 1 for the road!

• 11 November 2018 - 07:26

Rob Hilst Van:

Wat een geluk met die kamer hè. Weer een puntje voor evaluatie.

• 11 November 2018 - 10:39

Romy:

Gaaf! Te gek die wallaby en kangoeroes!! Onthoud je ff waar het is? En joh..volgende keer de accommodaties en vlucht zelf regelen. ik help je graag ;-) Geniet nog lekker!!

• 11 November 2018 - 14:41

Willem Persoon:

Leuk om het allemaal zo te volgen.