Ik sta voor paal en romantiek - Reisverslag uit Kānker, India van Anita & Sietse - WaarBenJij.nu Ik sta voor paal en romantiek - Reisverslag uit Kānker, India van Anita & Sietse - WaarBenJij.nu

Ik sta voor paal en romantiek

Door: Anita en Sietse

Blijf op de hoogte en volg Anita & Sietse

08 December 2017 | India, Kānker

De laatste avond in hotel Hello weer heerlijk gegeten, Chicken Tandoori. Het biertje en de wijn zoals te doen gebruikelijk op een tafeltje buiten, het gaat wennen. We krijgen nog een staartje hockey mee Nederland-Belgie we verliezen...

De volgende ochtend op stap om meer tribes te bezoeken. Raak steeds meer onder de indruk van de prachtig versierde Indiase dames bij deze tribes. Ze doen al het zware werk, zijn bijzonder vriendelijk, ringen (soms zelfs 3) door de neus als versiering, de ideale vrouw zou ik zo zeggen!!

Soms wil men niets van ons weten en dan weer is men de vrolijkheid zelve. Onze gids adviseerde ons zeep mee te nemen, op sommige plaatsten draait men zich echter demonstratief om als ik het wil geven, op andere plaatsen is men er bij mee, soms worden we toegesproken met het verzoek een foto te maken. Ik besluit al snel m’n grote camera thuis te laten, het ding trekt teveel aandacht, fotograferen doe ik mondjesmaat met m’n mobiel, dat valt minder op. Anita filmt volop met het kleine video cameraatje trekt ze weinig aandacht. Ik zou het liefst portret foto’s willen maken maar dat geeft teveel gedoe.
Vlak voor we bij ons jungle resort aankomen bezoeken we een lokaal schooltje met een bevlogen meester. Z’n engels is niet echt top maar de man straalt bij z’n onderscheidingen die hij heeft verkregen. Een mooi mens die het beste met z’n leerlingen voor heeft. Er worden veel foto’s gemaakt, voornamelijk van ons. De lessen worden tijdens ons bezoek even gestaakt. Tuurlijk maken ook wij foto’s van de man bij z’n onderscheidingen, waar hij apetrots op is en met recht!

We maken onze intrek in het jungle resort, de eerste was hangt. Onze verwachtingen waren niet hoog gespannen maar het is een prima huisje waar we in verblijven. Het nadeel is dat onze gids hier ook verblijft en hij al aankondigde vanavond langs te komen. Jullie weten dat ik me gedeisd moet houden en dat doe ik voorlopig....

Vanochtend bij het ontbijt vraagt Haantje “zeg wil je even vragen of ze nieuwe kaarsjes neerzetten”. Ze vindt het gezellig om onder het genot van een drankje een kaarsje te branden. Ik probeer dat dan een beetje in te kleden. Dus ik vraag de eigenaar “sir can we have a new candle?” Hij kijkt me aan en ik verduidelijk “yes my wife is in a romantic mood”. Hij glimlacht en zegt “do you want one or two candles” waarop ik het niet kan laten “one please otherwise she will get too romantic”. De man ziet er de humor van in, die avond staan er bij terugkomst 3 kaarsen!! De man heeft ook humor!
Vandaag weer een paar stammen bezocht waaronder de Maria Bison tribe. De bezoeken lijken veel op elkaar maar in ieder dorpje gebeurt wel iets bijzonders. Anita had plezier met een paar jochies, ik hoorde ze lachen. Anita komt terug en direct er achteraan een man. De man komt naar ons toe ik geef de man een hand ‘Namaste’ is ook zo afgezaagd. De man richt zich tot onze gids, in deze situaties ben ik blij dat hij erbij is. De man is duidelijk opgewonden maar ik heb geen idee waar het over gaat. Onze gids neemt ons mee en vertelt dat de man ons de traditionele kleding van de bison horn tribe wil laten zien. Acht wat aardig denk ik dan. De man komt naar buiten hangt z’n trommel om doet z’n hoofddeksel met daarop 2 bizon hoorns en begint te trommelen. Tuurlijk maken we foto’s en schieten we video. Als we de man bedanken om ervoor te zorgen dat hij stopt met trommelen vraagt hij of ik z’n hoofddeksel ook even wil dragen! Alles in me roept NEEEE!!!! Maar ja doe je dat, mogelijk beledig je de man er enorm mee en ja hoor daar sta ik getooid met zijn hoofddeksel.....en wat doet Haantje???? juist niets....alleen maar filmen!! Onze gids ruikt z’n kans ‘Sir this side please’ hij schiet de eene foto na de andere!!! Opgelucht leg ik het hoofddeksel opzij, blij dat het nog heel is!! Het ultieme toeristen gevoel, ik heb het net ervaren.
Vanmiddag terug op weg naar ons huisje op zoek naar wijn. De gids en de chauffeur vinden al snel een lokale Gall&Gall. Het is een hok duidelijk herkenbaar als slijterij, er zit een betonijzeren net voor!! Anita is meegekomen en onze gids. Al snel wordt duidelijk gemaakt dat vrouwen niet welkom zijn bij de lokale Gall&Gall dus Anita wordt verzocht te vertrekken. Vrouwen mogen niet betrokken zijn bij de aanschaf van alcohol. Rare jongens die Indiërs!!

  • 08 December 2017 - 12:16

    Karin:

    En waar zijn de foto's ,Sietse ?????? :)

  • 08 December 2017 - 18:39

    Lutske:

    Zijn waarschijnlijk leuke foto,s van jou met een mooie bizonhoed op.

  • 08 December 2017 - 21:43

    Nr 11:

    Lachen!! Jij bent klaar voor de carnaval. Ik zie graag foto's.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Kānker

Anita & Sietse

Deze foto zegt alles....we zijn er even tussenuit...

Actief sinds 02 Dec. 2015
Verslag gelezen: 300
Totaal aantal bezoekers 30080

Voorgaande reizen:

28 September 2019 - 28 Oktober 2019

Tanzania

04 November 2018 - 02 December 2018

Australie

30 November 2017 - 24 December 2017

India

06 Oktober 2016 - 28 Oktober 2016

Op stap met Bourgondiers....

07 December 2015 - 02 Januari 2016

Argentinie

Landen bezocht: