Dikke modder - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Anita & Sietse - WaarBenJij.nu Dikke modder - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Anita & Sietse - WaarBenJij.nu

Dikke modder

Door: Anita&Sietse

Blijf op de hoogte en volg Anita & Sietse

23 Oktober 2019 | Tanzania, Arusha

Dinsdagochtend vroeg het park uit, 80 km rammelen! Bij de exit van de Serengeti even gewacht om morgen ook wat later de ngorongoro area uit te kunnen. De weg naar Ndutu is een kale vlakte met stof en het en der wat impala’s. De laatste 10 Km is de weg spekglad, we rijden langzaam en toch schuiven we de geul in naast de weg. Kom er niet meer uit en moet de 4wd inzetten. Ik moet de auto uit en het is opletten geblazen het is echt spekglad! Gelukkig staat er al een andere auto achter me, hij moet stoppen want we blokkeren de weg volledig. Gelukkig komt de auto er met 4wd uit. Bij aankomst in Ndutu zie ik dat de banden bedekt zijn met een soort van klei, de banden hebben daardoor nauwelijks grip. Verder zie ik nog een riem losliggen van het slagschip, gelukkig hebben ze bij Ndutu een garage en gaan ze kijken of dat te repareren valt...en dat lukt!! Er moest gelast worden maar alles is weer ok, morgen lake Manyara!
De volgende dag zijn we vroeg op en na een lekker ontbijt vertrekken we richting Lake Manyara. Al snel zijn we het stuk waar het zo glad was gepasseerd. We hebben mazzel, het heeft niet meer geregend! De weg brengt ons over de rand van de Ngorongoro krater. De weg ernaar toe is echt bijzonder, ik zou bijna zeggen magisch! We zien overal Massai lopen met geiten en koeien. Ze staan vaak aan de kant van de weg en proberen met foto’s laten maken wat geld te verdienen, maar altijd gaat er een hand omhoog!
Na pakweg vier uurtjes (waarbij we ook even in de krater zelf mogen kijken) bereiken we de gate en hebben we voor het eerst sinds een dikke week weer asfalt onder de bandjes! We vragen even na waar onze camping is en al snel arriveren we op Migombani campsite. Inderdaad een tent met een groot bed maar geen toilet/douche! We moeten daarvoor naar de toilet/douchegebouwen maar dat vinden we prima voor één nacht. Als we voor de tent willen gaan zitten begint het te regenen en al snel moeten we naar binnen, het is gaan hozen. We trekken het laatste flesje rood open en proosten niet op onze vakantie maar op een prachtig avontuur! Na een uurtje breekt de zon weer door, morgen wacht Arusha en moet ik het slagschip wat ons de laatste vier weken zo van dienst is geweest achter me laten!

• 23 Oktober 2019 - 20:27

Romy:

Het is inderdaad een avontuur hoor. Tja die auto...neem als herinnering een stukje klei met bandprofiel mee....Geniet nog de laatste dagen en tot zondag!

• 26 Oktober 2019 - 23:36

Paola:

Dat wordt terugkijken op prachtige weken. Bijzonder die Massai mensen. Het moet toch een geweldige ervaring zijn deze reis, dit avontuur.