Als Mijn Haar Maar Goed Zit - Reisverslag uit Bandhagarh, India van Anita & Sietse - WaarBenJij.nu Als Mijn Haar Maar Goed Zit - Reisverslag uit Bandhagarh, India van Anita & Sietse - WaarBenJij.nu

Als Mijn Haar Maar Goed Zit

Door: Anita&Sietse

Blijf op de hoogte en volg Anita & Sietse

18 December 2017 | India, Bandhagarh

Indiërs zijn uitermate vriendelijke mensen voor ons, vaak wel wat te vriendelijk. We worden vaak ook bedolven onder aandacht iets wat we over ons heen laten komen, echter soms is het wel wat teveel van het goede, vooral bij het diner staan er zoveel mensen rondom de tafel, dat gezellig even met z’n tweeën bijpraten er nauwelijks van komt, laat staan op je gemakkie een hapje eten. Maar ala het is zoals het is, Indiërs zijn echt schatten van mensen!!!
Bij AMHMGZ onze chauffeur heb ik toch wat andere gevoelens. Behalve dat ie uitstekend spook kan rijden, verdenk ik hem toch ook van wat slinkse praktijken als hij de kans krijgt. Het zijn dit soort types die je toch altijd scherp en alert houden. Toen we in Kanha aankwamen na een ritje van een uur of 5 gaf AMHMGZ aan dat hij terug moest na Nagpur, iemand anders zou ons verder vervoeren. Wij vonden het vooral vervelend voor AMHMGZ, na 5 uur rijden ook nog eens in het donker een uurtje of 5 terug naar Nagpur! Ik gaf de man een fooi want we zouden hem niet meer terug zien...dachten we. Groot was dan ook onze verbazing toen AMHMGZ weer voor onze neus stond om ons naar Banhavgarh te vervoeren. Ik stond op scherp! Had AMHMGZ gelogen of was de terugtocht naar Nagpur op het laatste moment gecancelled? AMHMGZ zei natuurlijk het laatste maar ik dacht het eerste.
Toen we Kanha verlieten vroegen we AMHMGZ om even langs een ATM te rijden om geld te halen en natuurlijk even langs de Indiase Gall&Gall te rijden. Die ATM was geen probleem volgens AMHMGZ, dat viel echter tegen het kostte ons zeker een half uur en 4 ATM’s om roepies te scoren. AMHMGZ liep dan mee en keek rustig mee als ik m’n pincode wilde invoeren. Nu mogen ze alles van me weten maar niet m’n pincode en zeker AMHMGZ niet!! Ik verzocht hem dan ook even het ATM hokje te verlaten wat ie dan ook braaf deed. Echter zodra ik de pincode had ingeklopt stond AMHMGZ weer achter me en voor ik het in de gaten had begon ie op de toetsen van de ATM te drukken, hetgeen resulteerde in het niet verkrijgen van een bonnetje voor de transactie. Iets waarvan ik wist dat Haantje me dat niet in dank zou afnemen, bonnetjes zijn een must!! Echter bij het gebrek aan goed werkende ATM’s hoopte ik dat me dat vergeven zou worden...AMHMGZ werd voor mij te bemoeiallerig....
Dan de wijn, eerst gaf AMHMGZ aan dat wijn er niet in zat, ja de weg he, wijn binnen 500 meter van de weg mocht niet van Mr. Modi (president van dit land) blijkbaar een held van AMHMGZ. Vervolgens gaf AMHMGZ aan dat hij via een vriend wel wijn kon regelen, dus als we AMHMGZ dan het geld mee gaven zou het helemaal voor elkaar komen. De maat was voor mij vol AMHMGZ was voor mij onbetrouwbaar geworden en dus gaf ik aan dat we geen wijn meer hoefden. Duidelijkheid troef in dit soort situaties. Toen we in Bandhavgarh aankwamen stopte AMHMGZ bij de lokale Gall&Gall om ons wat wijn te laten halen...AMHMGZ kent het dorpje Bangavgarh op z’n duimpje dus dit bevestigde mijn vermoeden AMHMGZ was onbetrouwbaar!! Toen we aankwamen bij onze lodge keek AMHMGZ me aan en nam afscheid want het zou best kunnen dat ie terug moest naar Nagpur...Ja die kenden we en ik besloot om hem nog even geen fooi te geven, wat ie me duidelijk niet in dank afnam. We spraken met hem af overmorgen om 09:00 uur, ik weet zeker dat AMHMGZ er staat!! De bevestiging kreeg ik vanmiddag toen we door het dorpje Bangavgarh reden na onze middag safari, plotseling riep iemand “Hey Sir” het was AMHMGZ, voorgoed onbetrouwbaar verklaard!
Onze lodge is na een flink aantal malen “net niet” helemaal top en dat net op een voor mijn bijzondere dag! De kamer is echt royaal, een prachtig terrasje dus beter kan niet. Haantje zei regelmatig “hoe is het mogelijk, een heerlijke plek net op deze dag”. Toen iemand van de lodge vroeg hoe onze kamer beviel en wat we van de lodge vonden besloot ik te vertellen dat ik m’n zesde decade inging en wel vandaag! Het gevolg??? Een aubade van het voltallige personeel en....een verjaardagstaart! De plek was prachtig heerlijk eten buiten, vuurkorven om de kou te verdrijven en vooral veel waxine!!! De maatregel om wijn in te kopen was niet echt nodig volop aanwezig hier, m’n moeder zou gezegd hebben “Beter met verlegn dan om verlegn.” Het werd een topavond!!
De score kwa wild voor Bangavgargh is 1 slotbeer (lippenbeer) echter geen tijgers!!
Morgen naar Jabalpur airport met AMHMGZ, natuurlijk krijgt hij z’n fooi, tenzij....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Bandhagarh

Anita & Sietse

Deze foto zegt alles....we zijn er even tussenuit...

Actief sinds 02 Dec. 2015
Verslag gelezen: 587
Totaal aantal bezoekers 30204

Voorgaande reizen:

28 September 2019 - 28 Oktober 2019

Tanzania

04 November 2018 - 02 December 2018

Australie

30 November 2017 - 24 December 2017

India

06 Oktober 2016 - 28 Oktober 2016

Op stap met Bourgondiers....

07 December 2015 - 02 Januari 2016

Argentinie

Landen bezocht: