Busje komt zo... - Reisverslag uit Fraser Island, Australië van Anita & Sietse - WaarBenJij.nu Busje komt zo... - Reisverslag uit Fraser Island, Australië van Anita & Sietse - WaarBenJij.nu

Busje komt zo...

Door: Sietse

Blijf op de hoogte en volg Anita & Sietse

25 November 2018 | Australië, Fraser Island

Vandaag van Twin Waters richting Frasier Island, een zandeiland per Ferry bereikbaar een tochtje van 45 minuten. Zoals te doen gebruikelijk waren we veel te vroeg, maar wat wil je ook om 6:30 al aan het ontbijt met 230 km voor de boeg. We mochten een Ferry eerder en dus hadden we wat meer tijd voor lunch diner en aanverwante artikelen!
De auto laten we achter voor 2 dagen en daarna het busje in naar de Ferry iets waar ik zelf een zekere vorm van allergie voor heb! Het wordt dan meestal nog erger als er groepsgewijs het eea wordt bezocht onder de bezielende leiding van een goedwillende aanvoerder! De types die je met een vlaggetje in Amsterdam rond ziet lopen met een stuk of 30 toeristen er als makke lammetjes achteraan! Nou dat staat morgen op het programma, per busje het eiland over! Het moet de uitsmijter van Australië worden maar ik vrees met grote vrezen dat het de deceptie van Australië gaat worden! Ik ben er een soort van allergisch voor!

Er stonden bij aankomst op Frazier Island 4 golfkarretjes klaar voortgetrokken door 1 voortuig! Het geheel was voorzien van een geluidsinstallatie waaruit de chauffeur vrolijk vertelde wat er links en rechts te zien was. De af te leggen afstand bleek zo’n 200 meter te zijn, hadden we ook best kunnen lopen maar ja als je nog geen idee hebt hoe ver het is.....
Dat korte tochtje van 200 meter deed me beseffen wat me de dag erop te wachten stond, in een bus met andere toeristen van 7:45 tot 17:00 over Frazier Island.....

Het ergste is al het lijstje dat je meekrijgt wat je allemaal mee moet nemen...zwemkleding, petje, zonnebrand, water en tot overmaat van ramp stond erbij dat er leeftijdsrestricties aan de tocht per busje zijn!! Ik heb er nu al zin an!

Net al vast lekker geluncht hebben we morgen geen tijd voor! Wel mogen we maandag met de eerste Ferry terug, moet ook haast wel de trip naar Brisbane, onze laatste voor we Dinsdag vanaf vliegveld Brisbane naar Fiji vertrekken is een flinke, pakweg 300 Km! En ja we willen natuurlijk ook nog even Brisbane in! Ons hotel in Brisbane ligt midden in het centrum dus nog wel even een dingetje!
Maar morgen “lekker” met het busje Frazier Island over, ik ben benieuwd...Zie overigens net de volgende en laatste Ferry aankomen, mede reisgenoten voor het bus tripje van morgen! Ik laat me verrassen!
De zorgen over het busje waren onterecht, althans voor een deel. De bus zat voor het overgrote deel vol met oosterburen aangevoerd door een Duitse dame, laat ik haar maar even Akela noemen. Akela achtte ik van het type dat een vlaggetje gebruikt om de kudde bijeen te houden!
Onze chauffeur was een echte aussie, die het vooral heerlijk vond om zichzelf te horen praten en als praten niet ging dan begon hij in de microfoon te hijgen.
Het was ergens in de middag toen het tot een clash kwam tussen Akela en aussie! Akela vond dat ze ook recht had op spreektijd en dus vatte ze auf Deutch de zaak nog even gruntlich zusammen!
Heerlijk gezwommen in een prachtig meer....ik vond het vooral jammer om te zien dat er pakweg 100 toeristen in een prachtig onbedorven meertje lagen te spartelen maar ook hier rukt het toerisme op.....
Aussie was echt een man met guts, hij roerde in een bus met 80% oosterburen even kort de tweede wereldoorlog aan en je voelde dat het enigszins ongemakkelijk werd in de bus, om met faulty touwers te spreken ik had de neiging om te zeggen “don’t mention the war!” maar ja het was al gezegd, the damage was done! Dus ik deed er verder het zwijgen toe, leek me beter! Toen Akela de ontstaansgeschiedenis van Frasier Island ging vertellen was voor aussie de maat vol! Het verhaal over geesten en goden was zijn verhaal het paste niet in de planning van aussie. Dus bedacht aussie een prachtige smoes, het was beter dat Akela nu stopte want zometeen “the beach gets very bumpy and that is very dangerous with a microphone in front of the mouth!”
En dus kregen we het verhaal over de ontstaansgeschiedenis en de geesten en de goden nogmaals van de aussie te horen! De jongelingen van onze oosterburen zagen er de humor wel van in, maar Akela was “pretty upset” en dat sprak ze ook uit zodra aussie buiten gehoorsafstand was!
Akela en aussie losten eea professioneel op maar je voelde dat het niet meer goed zou komen tussen beiden!
Die avond genoten van de zonsondergang hij/zij is werkelijk prachtig, direct bij het haventje waar het veer aankomt! Zonnetje nog even aanwezig, een heerlijk briesje..
Vroeg uit de veren vanavond, Verstappen tijd en dan morgen nogmaals vroeg eruit, hebben we nodig omdat we de eerste ferry nemen om de 300 Km naar Brisbane af te leggen en ook nog even iets van Brisbane te kunnen zien! Dinsdag op naar Fiji!

• 25 November 2018 - 18:34

Romy:

Ik moest zo lachen. Zag Sietse met zijn ‘7 uur in de morgen op een werkdag’ gezicht in het golfkarretje zitten. Geweldig! Deze reis staat niet in de top 3 geloof ik? Geniet