Bewolkt - Reisverslag uit Macquarie, Australië van Anita & Sietse - WaarBenJij.nu Bewolkt - Reisverslag uit Macquarie, Australië van Anita & Sietse - WaarBenJij.nu

Bewolkt

Door: Sietse

Blijf op de hoogte en volg Anita & Sietse

18 November 2018 | Australië, Macquarie

Het bezoek aan Flemish Flavours was bijzonder om een aantal redenen. De echtgenote van de eigenaar was Australische echter ze sprak met een Vlaamse tongval zeer charmant! Het eten was heerlijk varkenspoot met zuurkool, bij de oosterburen heet dat Zweinehaxe mit zauerkraut, jawohl!! Natuurlijk als bijgerecht frieten met mayo! Het weer werd al snel minder de mist kwam dik binnenrollen, dusdanig dat we het kleine stukje naar huis nog enigszins vochtig werden!

Australië kent vele vormen van bewolkt weer. Zo hadden we vanochtend bewolkt weer en mist, werd dat in de loop van de dag bewolkt en fris en nu we in de Hunter Valley zitten is het bewolkt met een heerlijke zwoele bries. Hunter Valley is het wijngebied van Australië en dus ook bussen vol toersten die alles over wijn willen weten en vooral proeven.

Als we na een uurtje of 3 a 4 rijden op onze locatie aankomen en aan iets van lunch dachten is die lol er al snel vanaf, het restaurant puilt uit van de bezoekers en dus brengen we de spullen naar ons hutje, dat is eigenlijk wel de goede benaming, maar met een prachtig uitzicht over de wijnvelden. Het is voorjaar en dus beginnen de wijnranken net hun eerste bladeren te tonen, van plukken is nog geen sprake! We verkennen de omgeving per auto en keren na een paar uurtjes terug.
De muggen zijn hinderlijk aanwezig en hebben een vorm van koppigheid die me doet denken aan een scene uit once upon a time in the west.
We genieten van de rust, de stilte, de bewolking, 28 graden en een zwoel windje en het prachtige uitzicht. Er is ons verzekerd dat het vanavond stukken rustiger zal zijn in het restaurant en dat is maar goed ook! Deze omgeving is net even iets toeristischer en dat merk je aan alles.
De volgende ochtend na een heerlijk ontbijtje richting Macquarie en zowaar binnen 5 minuten spotten we zonder enige hulp van buitenaf onze eerste levende Kangoeroe! Prachtig gezicht in de vroege ochtend. De ochtend begon onbewolkt met een heerlijk zonnetje, toen bewolkt, daarna bewolkt met regen en nu in Macquarie bewolkt en zwoel een graad of 25!

• 18 November 2018 - 08:55

Willem Persoon:

Heerlijk hackse. Haal ik vaak in Duitsland. Zal aan jullie denken als ik weer ga.
    Gisteren en vanochtend de autoruiten moeten krabben, dus genieten jullie er voorlopig nog maar van.

• 18 November 2018 - 18:09

Lammert Van Der Velde:

Was de hackse net zo groot als in de stripe en de eerste levende kangoeroe zelf gespot.Genieten maar en nog veel plezier.