He kiek nou een kangoeroe.... - Reisverslag uit Halls Gap, Australië van Anita & Sietse - WaarBenJij.nu He kiek nou een kangoeroe.... - Reisverslag uit Halls Gap, Australië van Anita & Sietse - WaarBenJij.nu

He kiek nou een kangoeroe....

Door: Halls Gap

Blijf op de hoogte en volg Anita & Sietse

10 November 2018 | Australië, Halls Gap

De herfstverkoudheid opgedaan in Nederland veranderde in een voorjaarsgriepje in Melbourne en dus sjokte ik die dag achter Haantje aan langs de Yarra river, zo nu en dan roepend “loop niet zo hard!” De luchtkwaliteit in de vliegtuigen en het 3x3 kamertje met airco hielpen niet om te herstellen van het voorjaarsgriepje. Toch heerlijk gegeten bij de lokale griek met een goed glas wijn. Terug in het hotel doen we nog een drankje en raken in gesprek met iets oudere kiwi’s (zo noemen nieuw zeelanders zich). Ze waren alleen voor de paardenraces gekomen maar vanwege de hoosbuien hadden ze die aan zich voorbij laten gaan! In plaats daarvan hadden de ouwetjes de grootste lol! We raken in gesprek met 1 van de dames die 72 is. Het is een grappig vrolijk mens en ze heeft de wijn genoten! Zodra ik haar te erg plaag zegt ze “Bogger off!” zeg maar “sodemieter op!” en als ik haar net iets teveel plaag krijg ik een vriendelijke tik in m’n gezicht! Mooi om te zien dat het leven ook in de 70 nog leuk en plezierig kan zijn!!
Na een lange nacht pikken we op woensdag onze huurauto op. Altijd wel een dingetje om een grote stad te verlaten! De TomTom wil in eerste instantie niet meewerken, terecht voor 0 Volt doet hij het niet. Grappig als je dan de goede ledjes weer ziet branden denk je, ja daar had ik de vorige keer ook problemen mee! De Tom mist ook nog de satellieten om z’n richting te bepalen en de hoge gebouwen helpen er niet echt bij, maar na een half uurtje met mobiel en Tom zijn we soepel de stad uit!
Het eerste doel is Apollo bay en ergens nabij grey river weten we “ op zoek naar Koala’s”. We zien er een stuk of 10, de beestjes zijn beter te fotograferen dan te filmen, ze bewegen nauwelijks! Maar ze zijn prachtig te bekijken afhankelijk hoe het licht op ze valt!
De donderdag rijden we de kustweg af die ons bij de twaalf apostelen brengt. Ze hadden het beter een stuk of twaalf apostelen kunnen noemen omdat er inmiddels een aantal ingestort zijn, dus 12 zijn het er niet meer. Daarna zijn er nog een aantal van dit soort prachtige in zee staande rotsformaties en prachtige kusten die aan Nieuw Zeeland doen denken.
Ook die avond is het onderkomen top en we eten heerlijk bij de lokale Italiaan.
Vandaag is het zaterdag, de verkoudheid verlaat langzaam m’n lijf en we rijden langs tower hill een mooi natuurparkje. Het landschap is glooiend met her en der mooie boompartijen! We zien ook de eerste 4 kangoeroes, echter helaas allemaal dood langs de weg. Niet verwonderlijk op de weg door het natuurpark mag 100 gereden en velen doen dat ook echt, wij keutelen met een slakkengangetje van rond de 50 door het park, we hebben vakantie!!
Inmiddels zitten we in het zonnetje wat kaasjes, wijntje als lunch! Doen we nog een nootje schat? Ja dat doen we!!

• 10 November 2018 - 02:47

Romy:

Klinkt weer heerlijk! Wel nu al meer dieren (ook al zijn ze dood) dan in NZ

• 10 November 2018 - 04:59

Willem Persoon:

Mooi om te zien, dat......70......., daarvoor hoef je niet helemaal naar Australië.

• 10 November 2018 - 05:03

Willem Persoon:

Ook zonder “griepje” is het al moeilijk om Anita bij te houden met wandelen. De vrijdagochtend trainingen hebben het juiste resultaat. Op naar de 13e.

• 10 November 2018 - 05:10

Karin:

Hahaha, wat schrijf jij toch heerlijk. Ben al helemaal mee op de reis:)).
    Geniet allebei!! X

• 10 November 2018 - 08:16

Susan:

Oehh nice! Jullie doen de Great Ocean Road precies andersom dan ik hem gedaan heb! Hebben jullie nog Penguins gespot in Melbourne? Wel gaaf om hierover te lezen, voelt net weer alsof ik er zelf ben! :)

• 11 November 2018 - 07:08

Wessel En Wiesje:

Wat een Stress om weg te komen uiteindelijk is het jullie weer gelukt.
    ik hoop dat dat stress niveau nu een beetje weg is ge ebt wij wensen jullie nog een prettige vakantie toe en een hoop kangeroes en kaolas en geniet er beide van

• 11 November 2018 - 09:16

Ellen Loyen:

Ben ook weer helemaal terug in dit mooie land met zijn vriendelijke inwoners, zie het bijna allemaal voor me! Hans geniet inmiddels ook van de verhalen.

• 15 November 2018 - 17:55

Paola:

Wat een heerlijke reisverhalen! Ik geniet er enorm ervan.