Tijgers, tijgers, tijgers! - Reisverslag uit Jaipur, India van Anita & Sietse - WaarBenJij.nu Tijgers, tijgers, tijgers! - Reisverslag uit Jaipur, India van Anita & Sietse - WaarBenJij.nu

Tijgers, tijgers, tijgers!

Door: Anita&Sietse

Blijf op de hoogte en volg Anita & Sietse

22 December 2017 | India, Jaipur

Gisteren bij aankomst op het vliegveld stond onze chauffeur ons al op te wachten. Het bleek al snel dat dit een topchauffeur was, hij sprak nauwelijks heerlijk!

Na 5 uurtjes kwamen we aan op de plaats van bestemming, Ranthambore. Die middag heerlijk in de tuin gezeten, wijntje (Indiase) pindaatje, het leven is zo snel goed. Onze huidige verblijfplaats is prachtig, een soort van paleis (creme kleurig) met prima kamers.
De eerste safari was top uiteindelijk 2 tijgers, 2 jaar oud, bezig een gedoodde Sambar te verorberen. Hebben er pakweg 15 minuten rustig naar kunnen kijken, prachtig.
Die middag niets bijzonders meer gezien, althans voor wat het wildleven betreft. Het deel van Ranthambore waar we nu in mochten is waar het om bekend staat, een prachtig meertje met de oude restanten het jachtverblijf van de maharadja.

Donderdagochtend wederom een ander deel van Ranthambore bekeken en yes een mannetjestijger en een moeder met twee jongen. Dit brengt het totaal aan tijgers op 11 of 12. Vanmiddag de laatste safari Haantje kneep hem als een oude dief, veel hoogteverschil en dus afgrondjes en veel hobbels. Het zag er lang slecht uit maar vlak voor het verlaten van het park zag de gids natte pootjes op het pad. Onze laatste tijger had een bad genomen en zonder zich goed af te drogen de kuierlatten genomen en dus sporen volgen. Bij een scherpe bocht moest de chauffeur vol in de remmen, de tijger kon ie net ontwijken. We hebben nog even van haar mogen genieten onze laatste Ranthambore tijger!!

En dan zit de vakantie in India erop. Nog 1 middag in Jaipur en dan vertrekken we zaterdag laat op de dag naar Delhi waar we zondagochtend rond 2:30 met KLM vertrekken terug naar Schiphol.
India, een prachtig land met ongelofelijk aardige mensen die toeristen meer dan welkom heten. De mix tussen cultuur en natuur is bijzonder. Indiërs zijn toegankelijk staan open voor contact, we hebben er enorm van genoten. Genieten nog even heerlijk van het Indiase zonnetje.

Net aangekomen in Jaipur, goed hotel grote stad, kortom nog even bijtanken voor de terugreis! Wederom met dezelfde stille chauffeur een topper!!

Tweede kerstdag wandelen in Friesland, oud en nieuw in Terkaple en dan weer de normale gang van zaken....Gezellig dat jullie een beetje meereisden, wij vonden dat heel gezellig! Namens ons beiden fijne kerstdagen een voorspoedig 2018 en vooral veel gezondheid, liefde en plezier in het leven!

• 22 December 2017 - 08:57

Willem Persoon:

Per 01-01-2018 worden de verlofkaarten 2018 weer uitgedeeld. Dus jullie kunnen weer boeken. Jullie ook een gezond en reisvol 2018.

• 22 December 2017 - 13:29

T&R:

Dank voor jullie mooie verslagen! Wij reizen nog even verder! Geen tijgers maar zeekoeien, dolfijnen en krokodillen (zegt de reisgids

• 22 December 2017 - 13:59

Anita & Sietse :

Fledder begint voor Kerst (muv tweede kerstdag) en draait vooral de nachtdienst!