AMHMGZ, Youp, Haar op haar tanden - Reisverslag uit Jaipur, India van Anita & Sietse - WaarBenJij.nu AMHMGZ, Youp, Haar op haar tanden - Reisverslag uit Jaipur, India van Anita & Sietse - WaarBenJij.nu

AMHMGZ, Youp, Haar op haar tanden

Door: Anita&Sietse

Blijf op de hoogte en volg Anita & Sietse

19 December 2017 | India, Jaipur

Vanochtend de 18e heerlijk uitgeslapen, op ons gemak ontbeten, het was koud. Hoorden tijdens ons ontbijt al dat AMHMGZ gearriveerd was. Tuurlijk werd ons gevraagd wat we wilden eten, Haantje wilde een omeletje en ik vroeg om toast met kaas. Ik ken m’n Indiase vrienden inmiddels dus nogmaals herhaald “no omelet for me only toast and cheese”. En ja hoor ik mag dan denken m’n Indiase vrienden te kennen ze kwamen vrolijk met 2 grote omeletten!! Haantje ontfermde zich over beide borden. De kaas had men echt wel ‘geleverd’ hij zat door 1 van de omeletten! Nogmaals om cheese gevraagd en ja hoor men bracht heerlijke geraspte kaas. Vervolgens nog wat gefrituurde aardappel gerechtjes, wentelteefjes, fruitsalade, koffie, jus kortom het is heerlijk communiceren in India!!

We namen hartelijk afscheid van de mensen die ons de laatste 2 dagen zo heerlijk in de watten hebben gelegd. Toen we met onze spullen buiten kwamen stond AMHMGZ klaar en guess what? Hij was naar de kapper geweest! We konden samen een glimlach niet onderdrukken. De rit naar het vliegveld verliep verder prima totdat AMHMGZ een telefoontje kreeg en terug reed. Toen ik vroeg waar we naar toe gingen brabbelde AMHMGZ ‘presentive’ huh bedoelde hij representative, ja zei AMHMGZ....Hij gaf verder niet aan om wat voor een ‘presentative’ het zou gaan maar wij gingen ervan uit dat het iemand van de reisorganisatie zou zijn die met ons zou willen praten, hadden we helemaal geen zin in en bovendien zonder enige vorm van overleg afwijken van de route naar het vliegveld van Jabalpur beschouwden wij als ‘not done’. De communicatie met AMHMGZ liep al niet echt soepel maar dit hielp niet echt. Op m’n vraag waar we nu naar toegingen gaf AMHMGZ ‘just 1 kilometer presentative’. Een jong jochie stapt in en rijdt vervolgens mee naar het vliegveld zonder verder een woord met ons te wisselen. Er zal ongetwijfeld wat Hindi uitgewisseld zijn tussen AMHMGZ en ‘presentative’. Bij het uitstappen wilde ‘presentative’ helpen met onze bagage, erg aardig maar we houden graag zelf overzicht over onze spullen, teveel bemoeienis leidt teveel af waarop ‘presentive’ zich snel terug trok. We gaven AMHMGZ z’n fooi, bedankten hem voor de geweldige service en wensten hem “a good life”. Voor wie de ‘presentative’ nu precies bedoeld was is ons volstrekt onduidelijk gebleven, wie weet had ie aan de paar woordjes Hindi van AMHMGZ genoeg om te concluderen dat ie zich maar beter gedeisd kon houden of was ie ‘presentative’ voor iets anders, wij zullen het nooit weten.

We zitten op het vliegveld in Jagdalpur voor onze vlucht naar Delhi en vliegen de dag erop naar Jaipur waar we opgehaald worden om naar Ranthambore te gaan.

Op het vliegveld van Delhi bij aankomst werden we per bus naar de aankomsthal vervoerd. Er zaten prachtige types tussen.
Dhr Harekrisna, volledig in Oranje gekleed met bijpassend tasje en mobieltje. Een rode stip van pakweg 3 cm versierde ‘s mans voorhoofd.
Youp van ‘t Hek echt een exacte kopie maar dan in Indiase uitvoering alsof Youp iets te lang onder de zonnebank had gelegen, zich vergist bij het instellen van de zonnebank ipv standje 10 minuten waarschijnlijk standje 1 uur en 10 minuten. Het haar identiek aan Youps kapsel echter spierwit. Hij droeg een wit gewaad, buikje en verder dezelfde lengte.
Mevrouw Uitermate goed verzorgd en haar op haar tanden. Ze was uitermate vriendelijk echter liet haar ware aard zien toen we in de bus stapten. De bus was redelijk vol en er zat een jonge knaap van een jaar of 19 op een stoel in de tjokvolle bus, tas op de stoel naast hem en natuurlijk koptelefoon op! Toen we de bus binnen stapten zag deze mevrouw dat we moesten staan iets wat voor ons geen probleem was echter mevrouw haar op haar tanden vond dat niet kunnen! Deze knaap was volledig geïsoleerd van alles wat er om hem heen gebeurde en had z’n tas op de stoel naast hem gezet. Mevrouw haar op haar tanden bedacht zich niet pakte de bagage eigenhandig van de stoel en deponeerde die op de plek waar bagage geacht werd te liggen. Vervolgens maande ze Haantje naast de jongeman met de koptelefoon plaats te gaan nemen. Ze wilde dat ik haar plaats zou innemen echter dat wees ik vriendelijk van de hand hetgeen ze uiteindelijk accepteerde. De jongeman met de koptelefoon keek ietwat verbouwereerd maar ging door waar hij mee bezig was, luisteren naar z’n favoriete muziek. Bij aankomst namen we vriendelijk afscheid van deze aardige Indiase dame.