Gidsenbloed - Reisverslag uit Chobari, India van Anita & Sietse - WaarBenJij.nu Gidsenbloed - Reisverslag uit Chobari, India van Anita & Sietse - WaarBenJij.nu

Gidsenbloed

Door: Anita en Sietse

Blijf op de hoogte en volg Anita & Sietse

05 December 2017 | India, Chobari

We zijn zoals altijd vroeg wakker. Om 7:30 gaat de telefoon, het is de receptie "is everything ok sir". Fijn die bezorgdheid maar om 7:30 al? Met een "yes everything is OK" leg ik neer....India...het is nog even wennen...

Vandaag nog een tweetal tribes bezocht, denk dat tribe niet echt een goede benaming is, boeren zoals bij ons rondom 1900 zou denk ik beter passen. Men is in het algemeen vriendelijk, maar echt niet altijd, als ik een wat oudere vrouw een stukje zeep geef klinkt er al snel een hoop herrie achter me, een dame die ik over het hoofd heb gezien.....ze wil ook zeep!
De rust keert terug als ik ook haar van een stukje zeep voorzie, opvoedkundig niet OK maar als er rust bij de tribe heerst vind ik het OK!

Overal in de dorpjes zijn schooltjes te vinden, zo ook in het dorpje dat we vandaag bezochten, we spreken met de juffrouw een alleraardigst mens dat Anita blijkt te heten. Dat schept een band, we staan lange tijd met haar te praten, ze loopt nog stage nog 1 jaar pas dan krijgt ze haar volledige salaris. Wat ze lastig vindt vragen we haar "de gesprekken met de ouders"....is dat in Nederland anders??

We rijden nog even langs een tempel, het gidsenbloed gaat weer stromen bij onze gids. "First we go that side" off course "I take the other side first". Ik kom de man onderweg weer tegen, hij blijft volharden in z'n gidsenrol en spreekt een hoop Indiaase namen uit die her en der afgebeeld worden. Ik zou ze echt niet kunnen uitspreken, laat staan onthouden, voor mij schiet de man door. Ik denk nog aan de woorden van Haantje "je houdt je gedeisd!". Dat doe ik ik leg m'n hand op sman's schouder en zeg tegen hem "thank you but that's enough information" en loop vervolgens door. De man bedoeld het echt goed maar heeft echt iets teveel gidsenbloed voor mij althans.

Die middag rijden we terug naar het hotel via de plaatselijke slijter om een wijntje te halen. Terug in ons hotel mogen we zelf ons terras samenstellen, we slepen ergens wat stoelen vandaan en al snel komt een alleraardigste ober met een tafel aanzetten. We genieten laat in de middag van een lekker drankje in de zon, schoteltje pinda's erbij...De ober die ons helpt is echt allervriendelijkst hij doet zo z'n best. Haantje heeft een dag eerder even in de keuken gekeken, ik niet, wat niet weet wat niet deert! Vanavond weer heerlijke Indiaase gerechten, ben blij dat ik de keuken niet gezien het het eten smaakt hier echt top! Morgen verlaten we hotel Hello en ook nu niet met pijn in m'n hart...

  • 05 December 2017 - 15:23

    Willem Persoon:

    Dat wordt bij thuiskomst boerenkool en hutspot op het Kerstmenu.

  • 05 December 2017 - 15:56

    Romy & Ton :

    Goed bezig! Nav de hotels zie ik een mail richting reisorganisatie aankomen!
    Hier is Sint jarig, is het aftellen begonnen, eten we stamppotjes en marsepein en is het donker weer. Veel plezier nog

  • 05 December 2017 - 22:12

    Lammert:

    We genieten elke keer weer van jullie mooie reisverslagen veel plezier nog op jullie reis.

  • 08 December 2017 - 11:11

    Wessel:

    Zo jongelui jullie zijn al weer aardig bezig,en dat in juliie eerste dagen.
    ook ik geniet van jullie reis verslag.
    veel plezier in de komende dagen

  • 08 December 2017 - 21:38

    Nr 11:

    Altijd weer genieten om jullie verhalen te lezen terwijl wij hier aan de warme chocolademelk zitten, ik de snowboots tevoorschijn heb gehaald en de kerstboom in de schuur staat bij te komen. Ik zeg: lekker veel leuke dingen meemaken en dan genieten wij ervan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Chobari

Anita & Sietse

Deze foto zegt alles....we zijn er even tussenuit...

Actief sinds 02 Dec. 2015
Verslag gelezen: 659
Totaal aantal bezoekers 30090

Voorgaande reizen:

28 September 2019 - 28 Oktober 2019

Tanzania

04 November 2018 - 02 December 2018

Australie

30 November 2017 - 24 December 2017

India

06 Oktober 2016 - 28 Oktober 2016

Op stap met Bourgondiers....

07 December 2015 - 02 Januari 2016

Argentinie

Landen bezocht: