Een Fiat 500 en experimenteren met eten - Reisverslag uit Tilcara, Argentinië van Anita & Sietse - WaarBenJij.nu Een Fiat 500 en experimenteren met eten - Reisverslag uit Tilcara, Argentinië van Anita & Sietse - WaarBenJij.nu

Een Fiat 500 en experimenteren met eten

Door: Sietse

Blijf op de hoogte en volg Anita & Sietse

26 December 2015 | Argentinië, Tilcara

Hebben onze dag in Cafayate goed besteed, langs veel van de Bodegas gereden, mooi dat soms een label op een wijn nu ook echt een plek krijgt. Verder via een gravel weg nog wat plaatsjes bekeken. De naam plaats is vaak al overdreven, maar in elk stoffig gehucht is men voedsel aan het bereiden om kerst te vieren. Die middag besluiten we tot een variatie op de late lunch. Iets eerder rond 14:00 bevolken we het terras en bestellen met z'n tweeen "vlees van het huis". Natuurlijk calculeren we in dat er ook weer geitenbloed met ui bij zit maar die blijft dan gewoon over. Het doel van de iets eerdere late lunch is simpel, ook 's avonds nog trek hebben in een hapje. Echter dat loopt hopeloos mis, rond 16:00 besluiten we even de ogen te sluiten. Als we rond 20:30 wakker worden zitten we nog steeds vol van het vlees van het huis, kortom expirement mislukt. Die avond is er wel muziek en dans in het dorpje, we gaan even kijken en die avond vroeg tebed, morgen wacht een rit van 400 Km, best wel een stuk in een golf waarvan ik vind dat 90 snel genoeg is.
Vanochtend na een lekker ontbijt vroeg vertrokken, uurtje of 8. We tanken voor 200 Pesos om te voorkomen dat de tank overloopt. Het eerste deel is weer prachtig, felrode/paarse rotspartijen. Richting Salta wordt het weer vlakker en zien we weer tientallen, zo geen honderden vlinders voor ons. Dat duurt zeker 100 km. Tilcare komt in zicht. Ik had al eerder aangegeven dat de golf in 2,3 en 4 laat staan de 5 die hij ook nog heeft, geen trekkracht heeft. Als we een berg oprijden zie ik in de spiegel een kleine fiat (Fix It Again Tony) opdoemen die me als snel passeert....
Het laatste stuk naar Tilcare is wederom prachtig, echt hoge bergen. Morgen gaan we met de golf naar 4200 meter, kijken hoe dat gaat. Ik hoop niet dat die witte Fiat weer gaat inhalen 1 vernedering is genoeg. Daarna moet er een zoutvlakte opdoemen, of die er nog ligt hoor je later.
De golf is in elk geval goed genoeg om door Tilcare te rijden, ze zien me op basis van de auto in elk geval niet snel voor een tourist aan. Het hotel is echt prachtig, midden tussen de Andes, hagelnieuw. Vanmiddag een terrasje gepakt, met een paar Empenada's, kijken of we vanavond nog trek in diner hebben, we blijven experimenteren!
Kreeg vandaag foto's van vrienden uit Friesland die de traditioneele kerstloop liepen. Bijna iedereen was er...Volgend jaar zijn we er in elk geval ook weer bij! Toch wel vreemd om kerst in een ander land te "vieren" bij 30 graden...en kerst en oud en nieuw te missen in Nederland!
We blijven genieten van dit land en zijn zachtjes aan het mijmeren wat we verder in Z-Amerika nog meer kunnen gaan bezoeken.