Che en de ING - Reisverslag uit Bari, Italië van Anita & Sietse - WaarBenJij.nu Che en de ING - Reisverslag uit Bari, Italië van Anita & Sietse - WaarBenJij.nu

Che en de ING

Door: Sietse

Blijf op de hoogte en volg Anita & Sietse

22 December 2015 | Italië, Bari

Che was gisterochtend weer present bij het ontbijt en als ik zeg present dan is ie dat ook. Tijdens ons ontbijt moeten we uitkijken dat we de koffie of de jus niet te snel opdrinken, want Che komt direct bijvullen, dus na de eerste dag wisten we al even een half koppie of glas laten staan. Wil je meer....koppie of glas leegdrinken. Ook wel grappig als Che de tafel dekt, uit z'n zakken haalt hij dan de voorverpakte kuipjes boter, jam, dolce de leche en plemt dat dan op tafel. Plotseling staat hij met een thermoskan bij onze tafel en een mok. Of we Mattee willen proberen? Mattee is gemaakt van blaadjes (ik denk dan aan het nummer wiedewiedewiet van doe maar en denk er gelijk bij en daar krijg je geen hoofdpijn van). Daar giet men dan water over, je laat het even trekken en vervolgens slurp je de Mattee door een metalen pijpje naar binnen. Die Mattee is een social ding, dat drink je met vrienden. Che legde uit dat als je geen Mattee drinkt je ook geen vrienden hebt. Volgens Anita smaakt het als groene thee. Ik heb nog nooit groene thee gedronken, maar kan me daar iets bij voorstellen. We nemen afscheid van Che en z'n vrouw, wat een leuke mensen, zo ongeloofelijk aardig, maar ja dat is niks nieuws hier, iedereen is hier aardig.
We rijden wederop een door Che geadviseerde route, overigens waren we ook deze zelf van plan te gaan rijden. 60 Km gravel, wederom een prachtige tocht. Halverwege een restaurantje, we drinken chocomel met een enorm stuk overheerlijke taart en altijd 2 vorkjes erbij, hoef je nooit om te vragen. Overigens om de calorieen een beetje in toom te houden moeten we ook wel delen, dus die 2 vorkjes is ook geen overbodige luxe. We genieten enorm van de route, veel beekjes, rivieren en vooral de Andes om ons heen. Nog niet echt enorm hoog maar wel echt aanwezig. Om ongeveer 14:30 roept de Tom het bekende "Jo binne te plak" en inderdaad we staan weer voor Hotel Quillen waar we 2 dagen geleden vandaan vertrokken zijn.
Die dag slenteren we wat door Bariloche, we nemen een soepje, drinken een wijntje en besluiten om nog wat extra geld te pinnen. In het noorden Salta waar we naar toe gaan accepteerd nen minder de credit card en er zijn minder of geen geldautomaten. Vreemd we krijgen de melding dat we onze daglimiet hebben overschreden. Maar ja this is Argentina, uit ervaring hier weten we dat dat niets hoeft te betekenen dus gewoon op naar de volgende geldautomaat. Ik denk dat we in totaal 6 automaten hebben geprobeerd, steeds dezelfde melding. Dan het pashe van Anita naar geprobeerd, yes we krijgen geld. Opgelucht gaan we terug naar het hotel waar nita onze ING rekening checkt. Er blijkt 2 keer ongeveer 500€ van de rekening opgenomen te zijn. Een keer om 14:02 en 1 keer om 18:05. Dat is allemaal erg vreemd, wij hebben tot nu toe max 1500 Pesos op kunnen nemen, dit is 6 keer zoveel. Het bedrag dat we met Anita haar kaart op hebben genomen staat keurig geboekt, klopt allemaal. Wel ik pak de pre-paid telefoon en bel met de ING. Met Roy Wolf, waarmee kan ik U helpen? Deze man is getraind kun je merken. Ik leg hem het hele verhaal uit, waarop hij zegt U kunt beter even wachten tot morgen, onze fraude afdeling is er weer vanaf 08:30. Ja en wat nu als ze nog meer geld van m'n rekening halen, wie draait er voor de schade op? Ja daar had ik wel een puntje....Of de kaart blokkeren, de kaart die nog steeds in mijn bezit was, of het geld even van de rekening haken en tijdelijk even parkeren op onze spaar rekening. We kiezen voor het laatste, achteraf denk ik foute keus, nu had ik ook geen geld meer op m'n rekening maar ach dat hadden we wel kunnen corrigeren. Het geld was met mijn pinpas gepind dus het was 100% duidelijk dat mijn pas was geskimmed.
Die volgende ochtend voor mij uurtje of 05:30, realiseer ik me dat de afdeling fraude bij de ING aanwezig is dus ik bel wederom met m'n pre-paid telefoon. "Met Edwin Jansen" met 1 S....
Ik keg het hele verhaal wederom uit en vraag of ze per email bereikbaar zijn. Ik leg uit dat ik met een pre-paid telefoon bel en dat ik niet weet hieveel van m'n 50€ beltegoed ik nog over heb. We hebben uw 06 dus we kunnen U altijd terugbellen zegt hij geruststelkend. Maar nee ze zijn niet per e-mail bereikbaar, maar misschien wel de afdeling fraude, waar hij me naar door denkt te verbinden. Ik geef nogmaals aan dat ik me zorgen maak over m'n beltegoed waarop hij nogmaals zegt, we hebben uw 06 meneer. Enfin Edwin verbindt me door naar de afdeling fraude. Dat duur een minuutje of wat en intussen hoor ik allerlei vreemde tone . Net op het moment dat ik denk "dit gaat um niet worden", hoor ik "met Bakema afdeling fraude" en daarna.......wordt de verbinding verbroken, m'n 50€ beltegoed opgestookt aan de ING. De naam Bakema heb ik natuurlijk zelf verzonnen maar het deed me zo denken aan de conference van Henk Elsink....
Ik wacht een paar minuten, ze hadden toch gezegd dat ze m'n 06 hadden en me dus altijd terug konden bellen? Beltegoed bijkopen gaat ook niet de ING was zo goed geweest m'n rekening tijdelijk even leeg te halen. Na pakweg 10 minuten de telefoon van ons hotel maar gebruikt, je moet wat toch...Zal wel een flinke telefoonrekening worden denk ik nog....
Ik bel wederom met de ING en krijg weer iemand aan de lijn, ben z'n naam vergeten, maar ik leg hem weer het hele verhaal uit, ook dat de lijn verbroken werd omdat m'n beltegoed op was.
Ja zegt de ING meneer, ik zie het hier staan "de verbinding werd verbroken". En uhhh terugbellen, jullie hebben toch m'n 06. Ik sta op het punt te exploderen maar blijf kalm....
Ja dan moet ik U toch echt doorverbinden met de afdeling fraude, momentje.....
Het beltegoed op de hotel telfoon is onbeperkt gelukkig....Na een minuutje hoor ik "Met Stienstra", een vrouw met een war trage lijzige stem staat me te woord. Dat teage en lijzige in haar stem doet mijn gemoedstoestand geen goed, maar ik blijf rustig. Ik leg weer het hele verhaal uit en wederom vraag ze me om het pasnummer, om welke bedragen het gaat...Maar ik blijf rustig! Mevr Stienstra gaat verder, "ja wij van de afdeling fraude denken toch dat het om skimmen gaat! Maar we moeten dat verder onderzoeken". Als ik het verhaal aan een beetje nadenkende willekeurige nederlander had voorgelegd, had die denk ik dezelfde conclusie getrokken. Kortom ik was blij met de conclusie van de afdeling fraude...
Hoe lang dat onderzoek ging duren vroeg ik nog...een week was het antwoord van mevr Stienstra. Tot slot denk ik laat ik nog even melden dat ik het vreemd vond dat dit hele akkefietje niet gewoon per email afsgehandeld kon worden, waarom mevr Stienstra aangaf dat dat wek degelijk mogelijk is....Had Edwin niet aangegeven dat dat niet mogelijk was..."Ja maar wij van de afdeling fraude hebben meer mogelijkheden." ...Tjonge.....in deze tijd van moderne communicatie middelen wordt de afdeling fraude van de ING uitgerust met email. Ik zie het onderzoek van de afdeling fraude van de ING dan ook met vertrouwen tegemoed.
Tot zover de ING, m'n beltegoed op, ik wil niet zonder beltegoed op stap maar dat kan alleen aks je je eigen 06 weet.....Na een paar mailtjes naar wat vrienden krijg ik m'n eigen 06 te pakken. M'n vrienden bij de ING hebben m'n pasje geblokkeerd en keurig het geld weer van de spaarrekening naar de lopende rekening geboekt, kortom nieuw beltegoed aangeschaft we kunnen weer verder. Bij de balie vraag ik met m'n credit card in aanslag wat de telefoonrekening van kamer 205 is. Het antwoord verbaast me, nothing, niente, 0 Pesos sir, don't worry its ok! This is Argentina!

  • 29 December 2015 - 23:43

    Paola:

    Wat enorm balen! Maar je bleef rustig...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anita & Sietse

Deze foto zegt alles....we zijn er even tussenuit...

Actief sinds 02 Dec. 2015
Verslag gelezen: 302
Totaal aantal bezoekers 30211

Voorgaande reizen:

28 September 2019 - 28 Oktober 2019

Tanzania

04 November 2018 - 02 December 2018

Australie

30 November 2017 - 24 December 2017

India

06 Oktober 2016 - 28 Oktober 2016

Op stap met Bourgondiers....

07 December 2015 - 02 Januari 2016

Argentinie

Landen bezocht: